25/8.o9 - Mormor, <3

Mormor, Idag är det ett halvår sen du gick bort! Du är en enormt saknad person för oss! Jag kan inte förstå var tiden tagit vägen? Ett halvår? Jag har så många minnen av dig, bra minnen som jag aldrig kommer att glömma! Ett minne är när jag skulle börja på simskolan! Istället för att vara här i Finspång åkte jag till dig i småland för att ha simskola! Jag bodde hos dig i under den tiden.. Det var då det fanns bingolotto för barn, och jag minns att jag vann ett presentkort hos glassbilen, så köpte glass när jag var hos dig! Var lycklig, (samdigt som jag längtade hem efter ett tag, var juh inte så gammal och hade aldrig varit ifrån mina föräldrar på länge). Minns även att jag blev sjuk och mådde dåligt och hade ont i magen, en morgon kände hur illamåendet blev värre och sprang in på toaletten och spydde. Men missade toaletten och spydde ner hela golvet istället! Förlåt, du fick städa hela badrummet efter mig! Stackare =)
Sen flyttade du till Norrköping! Blev inte att jag hälsade på så ofta som ja kanske borde, men var ändå där hälsade på =) Vi försökte länge få dig att flytta till Finspång när Mona, (din syster) gick bort, men du var envis som vanligt =) Men den dagen du fyllde fick åka till sjukhuset och fick reda på att du fått kallbrant och fick ta bort ena benet (från knät och ner) så fick vi dig äntligen hit där vi kunde hälsa på dig oftare!
Du var en riktigt YATZY spelare Mormor! Hehe.. Ingen kunde slå dig i det spelet! Jag försökte ett antal gånger men du lyckades alltid vinna! Du fick alltid YATZY medans en annan nästan aldrig fick det liksom! =)

Kommer aldrig glömma dagen jag kom hem från skolan och min bror ringde mig, han frågade om jag bjöd på kaffe och jag bara visst =). När han väl kom hade ja glömt satt på, men sa att jag skulle göra det direkt. Adde (min bror) sa då att det inte var därför han kommit hit. Jag såg fundersamt på honom och såg i hans ögon att nått var fel. Han sa att mamma o pappa hade åkt in till Linköping för att du var där, och att det såg ut som det vara slutet! Jag grät, och grät, och grät. Det var bland det jobbigaste jag varit med om i hela mitt liv! Som tur var fanns min bror vid min sida hela tiden. Vi kollade på film, pratade och fanns till för varandra. Vi satt och väntade på att mamma skulle ringa, vilket hon gjorde. Efter det samtalet var allt hopp borta. Mamma sa att du inte skulle överleva och att de nu bara var att vänta. Så fort någons telefon gjorde minsta lilla pip blev ja stel som en pinne. Jag ville inte att det skulle vara över, men jag ville heller inte att du skulle lida. Tillslut kunde jag somna en liten stund, somnade kanske vid 2 tiden på natten, somnade till mina tårar. Pappa kom in vid 05.30 och sa att allt var över. Du hade tagit ditt sista andetag, Du var borta! Tiden du gick bort var 05.04. En tid jag aldrig kommer glöma! Tårarna rinner för fullt medans jag skriver det här, kan inte fatta att det är sant! Men jag vet att du har det bra nu, och är sjukt tacksam att du inte behövde lida mer än va du gjorde, att det gick snabbt!


Jag Älskar och Saknar dig enormt mycket Mormor!
Du kommer ALLTID finnas i mitt hjärta!

Kommentarer
Postat av: ina holm

jag är ledsen tillis ja vet själv hur det känns att förlora någon som står en nära och det är svårt men det tar sin tid att komma ifrån det men finns för dig <3<3

2009-08-25 @ 19:36:56
URL: http://inaahoolm.blogg.se/
Postat av: Ida

Oh gumman vad fint du hade skrivit om din mormor ! Vart jätte tårögd när jag läste :( synd att det ska bli så !

2009-08-26 @ 19:33:25
URL: http://idaochkevin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0