FOLKRACE, ♥

Faan vad jag längtar till Motalafestivalen! Där nere ser ni Hollos 99a som jag får låna av honom pågrundav att båbe min motor och växellåda har rasat och inte hinner fixa det till det är dags, plus att vi inte har nån motor till den heller! Har gjort ett litet collage på den fina bilen, den är dock INTE bättringsmålad eller så, men kommer vara som den är nu fast jag inte är finsk ;P hehe. Men får se när jag hinner fixa med bilen. Hollo vill bli av med den också pga att han har redan 2 till bilar och han har inte plats för dom, så han hoppas jag bli av med den, men det är sånt som märks. hehe =P Om jag gillar att köra den och allt sånt skulle jag lätt kunna köpa den av honom, men har nog inte dom pengarna heller, plus att pappa ska bygga en ny bil åt mig så, och jag kan juh heller inte ha för mycket bilar, har juh redan 3 garaget =P Men vi får väl se, kanske blir fast i bilen, som jag blev i min 900 pärla, =) <3
Som sagt, folkrace är mitt liv. Utan det vet jag inte vad jag skulle göra ärligt talat. Okej, att gå upp klockan 5 för att åka iväg kan vara jobbigt vissa gånger, men när man väl är där, sovit hela vägen dit, kommer fram, lastar av bilen, hör hur fint pärlan låter, kör den till platsen man ska stå på, packar ur bilen från alla reservdelar, däck osv. och sen åker och besikar, går banan, har förarsammanträde, byter om och sen sitter i väntan på första start. Det är värt allting! Underbart tacksam att jag kör idag. Tack vare Sanna som fick mig ens intresserad genom att dra med mig dit, sen pappa som köpte min första bil som avslitningspresent när jag skulle sluta 8an, och sen all hjälp jag fått av pappa, mamma, syskon, kusiner, folkracekompisar, andra folkrace åkare och alla andra som hjälpt till på minsta lilla sett. Folkrace är en underbar sport där ALLA är vänner med ALLA i depån, men på banan är det först som gäller. Spelar ingen roll hur dåligt det går. Kommer ihåg när jag körde juniorlägret (en helg i motala) andra året, när ja knappt kände någon där, mamma och pappa var på väg hem för vi hade stödbarnen vi hade då och de va trötta och de skulle åka hem skapligt. Men jag sov juh över hela helgen. Min bil gick sönder mitt på banan och jag fick panik. Hur skulle jag kunna fixa min bil själv tills dagen därpå så jag kunde köra själva tävlingen. Men helt plötsligt när jag kom in med bilen i depån var det redan ett 10 tal med killar och pappor som hjälpte mig utan att jag ens visste vilka det var. Helt underbart. Jag är tacksam för alla som hjälpt till med minsta lilla när det gäller mitt största intresse, FOLKRACE, <3

Och TAACK kusin att jag får låna bil 99a. Annars skulle jag inte kunna köra Motala iår. Du är GULD VÄRD!

Har startnummer 831 på Lördag den 18/7- 09!











. P
uss då! - Survive,
Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0