28/6.09 - Söndag!.

Hemma igen! Blev ingen lång stund i garaget.. Han vi skulle prata med var inte där och pappa fick inte tag i honom heller. Så snackade med Benny och Hollo som höll på o meka med baggen inne i garaget och sen pratade jag med Robin Nilsson lite, men han drog strax efter vi kom, eller han var på väg mot bilen när vi kom men han stannade några minuter och pratade med mig. Tycker lite synd om honom för fy faan vilken bränna han har gått.. Röd över hela ryggen och axlarna. Han satt i en stol på Mantorp med solen i ryggen samtidigt som det blåste så det blev juh inte så varmt, men shit.. Vilken bränna. hehe.. Jag funderar på att cykla till vinbjörnsparken och lägga mig imorrn förmiddag om det är fint väder. Brukar lite lite folk där, så ta med lite musik och en filt och sen lägga sig och sola lite.. Vore underbart skönt faktiskt.. =) Får se vädret och när jag vaknar imorgon! hihi.. Va i garaget vid gula gården med förut och letade efter en kopplingswire men hittade ingen så åkte till stora gargaget istället. Får se om han som ska köpa min opel ringer idag eller inte.. Pappa skulle visa honom vad det var att göra på den innan den går att köra på tävlingar igen! Opeln var min första bil och hade den ett bra tag, innan jag började köpa saab! Men nu ska jag sälja den, har inte kört med den på jag vet inte hur länge, har juh kört saab i nästan 2 år liksom. Pappa har kört med opeln nån gång med i askersund, det var då den gick sönder lite.. Men jaa.. slutsnackat om det.
Saknar folkracen så grymt mycket så det finns inte. Längtar till vecka 29Motalafestialen är och jag kör på Lördagen! Mmm underbart alltså. Folkrace är min stora passion och utan det vet jag inte vad jag skulle göra ärligt talat.. Jag kommer aldrig glömma första gången jag var på folkrace med Sanna Brangenfeldt, taack gumman, det är tack vare dig jag kör idag! =) Trodde inte jag skulle fasta så pass för folkrace som jag gjorde. Helt underbart! Stå på startplattan och bara vänta på att den röda lampan ska släckas, eller att den gröna ska tändas (beroende på vilken bana man är på)  Jag måste även säga att Min pappa är världens bästa som betalar inprincip allting! Jag har köpt saaben själv, och varje sommar betalar ja honom 2000kr som "hjälp" för att jag vill hjälpa till att betala.. Jag kör juh också. Det är juh inte den billigaste sporten, bensin fram och tillbaka till tävlingar, och när vi är två så måste vi fixa en som kan köra ner min eller pappas bil så betalar den bensinen med, sen bensinen till tävlingsbilarna, och sen startavgift 250 kr per person varje tävling och sen reservdelar och allt.. Helt sjukt! Är grymt tacksam till min pappa! Nu när jag säljer opeln med får vi 6500 kr för den, det är vad en tävlingsbil kostar. Jag får 4000 kr av dom pga av att när ja köpte den kostade den bara 4000 och pappa har köpt ny motor och massa så han ville ha de andra, vilket han absolut ska ha, ingen tvekan! Sen har pappa fixat en saab som ja ska köpa av en han jobbar med för 1000 kr tror jag, så ska pappa och jag bygga den från grunden så ska jag passa på att försöka lära mig en heldel med! Sen när vi köpt allt material och allt som ska vara till bilen och den är klar så ska pappa få de pengar som blir kvar av de 4000 jag får för opel. Pappa tror inte de kommer gå på 3000 för att bygga bilen eftersom vi har stol, bälte och allt. bågen kostar ioförsig 900 men får se hur mycket det blir över. Det går iallafall till papps,♥  Det har gått riktigt bra för mig iår med. Av sju tävlingar har jag kommit hem med fem priser då jag kommit topp 3. Det har varit riktigt rolig som alla tävlingar, men det är juh som roligast när det går bra liksom! =) Så nu är jag laddad inför Motala. Hoppas det blir någon träning innan så man kanske kan leka av sig innan och träna lite på starten och så.. Men shit vad jag längtar!  
Oj,
vilket inlägg det blev helt plöstligt. Men men, skönt att skriva av sig lite! =) Men nu ska jag slänga i en maskin tvätt och slänga mig i soffan och kolla tv med pappsen! Väntar på att mamma ska komma hem så vi kan käka.. Har käkat två ägg till frukost, sen käkade jag en macka i badhuset och sen lite kräm när vi kom hem. Så skulle sitta fint med lite mat =).
See you later




Lite bilder från Norrköpings folkrace tävling! Alla bilder är från Finalen. På bild 2 håller jag på att rulla, jag åker på två hjul och trodde stenhårt att snart rullar jag, snart rullar jag. Men klarade mig och kom 2a. Det var en grymt rolig och bra tävling med fint väder!
Foto: Frida Andersson!

. Puss då! - Survive, ♥
Mathilda

Kommentarer
Postat av: Anonym

längtar också till motala festivalen ::):):):):D:D:D:D puss <3

2009-06-28 @ 22:05:11
URL: http://chhhhrille.blogg.se/
Postat av: Sanna

Varsegod :P hehe

2009-07-02 @ 11:24:53
URL: http://sannabrangenfeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0