13/8.o9 - Torsdag!.

Hallå bloggen!
Nu är jag äntligen hemma! Shit vilken dag säger jag bara.. Huvudvärk till tusen, irrriterad och arg till MAX! Kan juh inte bli bättre! Hmm.. Aja, kan börja från början! Tentan gick skit, som det kändes som! Man vet juh aldrig säkert, men känns inte som jag klarade den iallafall! Inte alls det jag pluggat på. Som sagt, det jag skrev i ett tidigare inlägg, sjukt svårt att plugga på begrepps tentor! Men iallafall! Innan vi gick in och skulle göra den fick ja reda på att vi bara har 3 chanser på den här tentan, innan brytningsdatumet. Detta innbär att om man inte klarar tentan innan okt så få man gå klart den kurs man håller med, men får inte fortsätta med nästa kurs förens man klarat JUST DEN tentan. =S WTF liksom.. Men sen var den en annan som sa att man har rätt till att göra tentan 5 gånger så att det inte kunde vara så. Så när jag gick in på tentan så var jag splittrad av tankar.. Men PA, en lärare för den kursen kom in efter 1 timme typ, så viskade till honom och frågade hur de egentligen låg till.. Och det första var rätt.. Och det roliga är att den första tentan, som jag missade pga systemfelet är en av mina gånger :O så har bara den här gången och den i okt på mig för att kunna fortsätta min utbildning som jag ska!!!?? fattar inte hur faan det kan vara så! För ja, Nathali och Sanna satt o diskuterade det efter Tentan, varför tog dom inte någon av dom tentorna som var i början av året för? Då hade man hunnit ha de 5 tillfällena innan brytningsdatumet liksom =S Assa bablar bara på, ingen kanske inte fattar någonting men blir bara så jävla arg! Man har 5 tillfällen på sig sen får man inte gå kvar på utbildningen, så varför inte ha en av de första tentorna om brytningstenta så man hinner ha de 5 tillfällena liksom? Blir så förbannad. Så om jag inte klarar den tentan som jag gjorde idag, och omtentan i okt så kommer jag få avbryta min utbildning, tills jag klarar tentan. Tentan är en 4 gånger på ett år, så det är ett bra tag mellan dom! När jag väl klarat tentan ( om man klarar den inom de 5 gångerna såklart) så kommer man få hoppa på utbildningen igen, men fast med dom som börjar året efter. Så vi säger om jag skulle missa nu innan brytning och klarar den nästa gång får jag vänta till nästa vinter innan ja får börja plugga igen? Det är juh helt jävla sjuuuuukt!! Jag hoppas så jävla mycket att jag missuppfattat allt fel och att PA inte hade en aning om vad han pratade om.. För fy fan! Blir så arg! Tror heller inte många kommer gå kvar på utbildningen eftersom de får vänta i 1 år utan pengar och ingenting!
Men nått Måste vara fel med själva tentan /kursen/ eftersom det var cia 70% som inte klarade tentan? En tenta ska man egentligen inte behöva plugga på enligt lärarna. Men tydligen så kuggar man även om man pluggar som en svin liksom! Aja.. blir så arg så allt bara exploderar för mig snart! Hoppas nått så innerst att jag kommer klara tentan innan okt alltså!!´

Vid 5 tiden kom mamma, pappa, Adde och Bea och plockade upp mig vid ICA på skvallertorget. Vi åkte då till ONOFF och hämtade min nya mobil. Pratade med Lise-Lott som hjälpt mig mycket nu med mobilen och hon undrade hur fan ja kunde få tillbaka en sån här mobil. Hon sa att den såg misshandlad ut. Och det gjorde den faktiskt. Försökt bänt upp den och sen metallbiten som var trasig o allt. Hon blev irriterad på dom som hade såkallat "lagat" den! Men fick iallafall en ny. Hon är den Bästa på ONOFF alltså! =) Like her! Utan henne på ONOFF hade ja blivit tokig, eller mer tokig än vad jag redan är! Sen blev det Media Market, Adde o Bea kollade på nytt kylskåp o mamma köpte en exters hårdisk! Sen blev de Lions! En 90grams hamburare med ost och en pomme =) MumsMums! Sen blev det hem! Nu är jag hemma, har fixat med mammas nya minneskort med, hon fick ett av mina, fick ett extra med den nya mobilen, behöver inte 3 så hon fick ett för hon hade ett sånt litet, 512, nu fick hon ett 2g. =) Mycket bättre. hehe..
Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa en bok, blir "När ingen annan ser"  sen kommer jag nog somna. Trött som faan och huvudvärk till miljoner! Men finns på mobilen, blir nog ingen mer dator ikväll iallafall!
GodNatt o sov så gott!

. Puss då! - Survive, ♥
Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0