10/8.o9 - Måndag!..

Hallå!
Kom hem från vattengympan för en liten stund sen. Hur skönt som helst! =) När vi kom hem käkade vi lite och sen diskade jag! Nu messade ja nyss Frida Fis och bad henne komma till msn, får se om hon gör de. hehe. Se hur de gick att baka för henne ;) Ska strax sova iallafall, ska upp klockan 6 - 6.15, sen cyklar ja till viggestorp för att jobba på äldrefrita. Eller den första halvtimmen ska ja vara på ängen!
Nu ringde Fisungen, Frida alltså. Haha.. Hon höll på att baka nu, de hade blivit försenat av lite anledningar. Men berättade lite mer på telefon hur hon skulle göra med kakan ^^. Hehe.. Skickade mess till henne med receptet igår ikväll, blev 6 sms långt. haha.. =D tur att man har gratis sms liksom =P.
Just de, läste klart boken igår! 14 år till salu! Så blir att börja på en ny snart. Men blir nog inte förens efter tentan! Blir att läsa mycket om det nu tills på torsdag! =) Jag trodde tentan var mellan 8.00-12.00, men nu fick ja mejl om att den är mellan 14.00-18.00. Tur att man kollar skolmejlen även på sommaren. haha =D.. Då hinner ja även träna lite på torsdag förmiddag! Måste vara i skolan redan vid 13.45 så blir att ta 12 bussen och sitta och vänta på att tentan ska sätta igång. hmm. inte det roligaste.. Men är juh fler som ja vet som ska göra den som troligtvis åker samma buss så får sitta o prata med dom under vändetiden. hehe. =) Som jag skrivit innan så kuddade ja inte på den här tentan, utan att det var fel i anmälningsystemet så ja blev anmäld till fel tenta och det fanns ingen mer plats så jag kunde därför inte göra tentan innan skolan slutade innan sommaren, så får göra den nu! Många kuggade på den här tentan, jag är därför lite nervös för vilka begreppspar som kommer komma! Hade dom som varit första gången varit hade ja kunnat en del, (fått reda på några som var) men dom kommer juh inte igen så får väl se vad som kommer komma den här gången liksom. Det är det som är det värsta med begreppstentor. Vilket centralt begrepp som helst kan komma, medans om man har en "vanlig" tenta så vet man på ett ungefär vad man ska plugga på och kunna. Nu är det bara att läsa, läsa, läsa, läsa, läsa och hoppas att de man kan kommer typ. hehe. Men men.. klarar man det inte är det bara att ta nya tag och plugga till omtentan liksom! Har tills årskiftet att klara just denna tenta som är på Torsdag! Aja, Nog snackat om tenta!!

Imorgon blir det heller inte mycket uppdatering. Jobbar mellan 7.30 - 16.00 och sen hem o käka, sen blir det garaget och fixa med Hollos bil, eftersom jag ska låna den i helgen! Längtar som faan! Två dagars med FOLKRACE, <3 som tur bor juh min syster i Linköping (där tävlingen är) och bara 5 minuters bilfärd från banan så hon bor hos killen den helgen så får vi låna lägenheten! Thanks! (A)  Saknar min syster Maria faktiskt. Är inte så jätte ofta man träffar henne! Hon har alltid fullt upp med jobb, resor, malmö hit, någon annan stans dit.. Och nu har hon kille med liksom =D Är glad för hennes skull =) Skulle till henne i sommar, men blev att hon jobba, ja fick jobba, och alla resor hit o dit som sagt. =) Så får hoppas ja kan åka dit nån helg snart iallafall!


Nu ska jag sova! Är trött och ska upp tidigt imorgon. Har som tur är vanan inne att inte somna allt för sent! Hade ja inte jobbat så hade ja vänt på dygnet totalt. hehe.. Nae men vi hörs imorgon någon gång, kanske blir nått snabbt inlägg innan jag drar, eller så blir när jag kommer hem .- mellan maten och garaget! =)
GodNatt och sov så gott!

. Puss då! - Survive, ♥
Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0