25/2.09 - Onsdag, Ditt sista andetag!

Igår när jag kom hem ifrån praktiken satte jag mig vid datan som om ingenting hade hänt. Jag hade inte en aning om vad som skulle hända. Min bror messade mig och frågade om jag bjöd på kaffe så han skulle messa när han närmade dig.. Helt plötsligt står han vid dörren och sa att han glömde messa. Han sa att han hade dåliga nyheter! Mormor hade behövt åkt in för dom trodde hon hade vatten i kroppen, och läkarna sa att det kunde ta hennes liv. Jag började gråta en en gris och som tur var fanns min bror där hos mig. Timmarna gick och tårarna rann nästan hela tiden och mamma ringde någongång ibland och sa att läget var oförändrat och jag tillbringade min dag/kväll/natt med min bror och bea. Mamma ringde igen lite senare och sa att hon inte skulle överleva natten för de var dramatiskt. Men hon skulle ringa vad klockan än var när det var över. Till slut när klockan var 00.30 bestämmde jag mig för att lägga mig i sängen, somnade inte.. Pappa kom hem vid 01.30 någonting och berättade att det var oförändrat när han åkte hem också.
Efter ett tag somnade jag faktiskt och sov i 2 timmar.
Pappa kom in till mig vid 05.25 och hade telefonen i handen, det var mamma!
Det var över! Du hade tagit ditt sista andetag klockan 05.04.
 
Dom på Finspångs lassaret trodde du hade vatten i högra lungan, de var det som syntes på röntken. Men det visade sig att den högra lungan hade slutat fungera så du hade svårt att andas. Dom vet inte riktigt varför den slutade. Men du var inte ensam under ditt sista andetag, Mamma, Conny, Bittan och Tommy satt vid din sida hela tiden!

Mormor, du ska veta att du är en älskad och saknad person i mitt liv!  Vila i frid, ♥
- Du kommer alltid finnas i mitt hjärta Mormor.
R.I.P ♥





.  P
uss

Kommentarer
Postat av: sanna!

RIP! Söta lilla mormor. Jag kommer fortfarande ihåg när jag träffade henne . Så söt. :)

2009-02-25 @ 12:19:43
URL: http://sannabrangenfeldt.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det är hemskt när sånt händer. Mormor fick också vatten i lugnorna, men hon överlevde men några dagar senare fanns hon inte mer. Man får tänka så att de har de bra där uppe, de slipper lida och de finns alltid med varje dag och stöttar en!

2009-02-25 @ 12:25:16
URL: http://sowfiijah.blogg.se/
Postat av: Svar till Sofia! / Mathilda

Joo det är sjukt jävla jobbigt. Men hon hade juh inte vatten i lungorna sen.. Hennes lunga hade kollapsat.. Jag är glad att det gick fort, hon behövde som sagt inte lida allt för länge! Men det är grymt jobbigt att veta att hon är borta! :'(

2009-02-25 @ 15:46:43
Postat av: Alexandra

Namen:O guuu :S de var tråkigt o höra! Gumman då... hur gamal vart hon? ursh så träligt...:( RIP mormor, fin bild du hade på henne! kramar gumman, finns på mobilen om du vill snaka nått. <3<3<3

2009-02-25 @ 20:49:46
URL: http://missturbo.blogg.se/
Postat av: jessica

Usch vad tråkigt :/ Beklagar. Vet hur det känns, min farfar gick bort i höstas. Men en grej ska du veta, hon har det bra nu. Har fått veta en massa saker sedan min farmor träffade ett medium. Så hon har det bra nu, och hon är med er varje dag. :) Kram Jessica

2009-03-04 @ 13:54:34
URL: http://jessicawaleij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0