17/7.09 - Fredag!

HALLÅ =D
Hann inte uppdatera igår, nr vi kom hem var det käka och sen ringde N och snackade med honom typ tills ja somnade! Så idag får jag uppdatera både för gårdagen och dagen istället ^^.  Helt underbart väder i Motala, är skapligt solbränd för tillfället men det är skiit bra tills resan som väntar ^^. Plus att det är snyggt. hehe.. Men aja, igår hittade jag och Chrille världens bästa plats i backen för att kolla på de tävlande så tog med oss alla saker och satte och där under hela gårdagen typ, sen drog vi även upp mamma dit idag, och för att få bra platser drog jag och Chrille dit och la våra stolar där redan vid strax efter 9 när vi kom till banan =) shiit bra! Hade underbart utsikt när alla körde, men det blev inte att man sprang upp och ner allt för mkt, shiit det är sjukt brant och sen när man går i bruset i den branta backen så gäller det att ha balans och inte ramla. hehe. Men men, om man ska komma till resultatet för gårdagen och dagens Finspångare kanske =)
Gårdagen:
Peter Johansson:
Körde bra som vanligt, strulade lite för honom och han var tvungen att fixa lite med bilen mellan första och andra omgången, men fick en första plats och en andra plats om jag inte minns fel och kom vidare till finaldagen som är på söndag för hans del.

Robin Nilsson: Robin sa att han skulle vinna för min skull, men det är absolut inte lätt i alla lägen, iallafall inte i folkrace där allting kan hända, men det gick ändå bra för honom. Han kom vidare till tredje omgången men där tog det tyvärr stop för honom, han hade otur. Men ändå en bra tävling för Robin.

Niklas Johansson: Nicklas är en grymt bra junior som alltid kör bra. Han kom vidare till Finaldagen efter att ha kört två bra heat, så imorgon blir det både kval till final som förhoppsningsvis final för honom.

Patrik Johansson: Patrik hade lite otur under gårdagen, minns inte riktigt hur han kom till i de två förta heaten, men kom tyvärr inte vidare till tredje och det gjorde att det heller inte blev någon finaldag för honom.

Dagen:
Roland "Putte" Carlsson: Min Far! Det gick bra för honom, lite tur men samtidigt hade han otur under dagen! Första heatet kom han på en andra plats, och när andra omgången skulle dra igångvar det ett fembilsheat och efter startrakan blev det en himla serie krock så alla bilar krockade med varandra och tillslut kom En bil iväg och sedan pappa, men detta heat blev rödflaggat, vill säga att det fick köras om eftersom tre bilar stod mitt i banan och ivägen så de andra knappt kom fram så det fick köras om. När detta drog igång kom han på tredje plats och knet därför åt den sista platsen till att komma till finaldagen som för hans del är imorgon Lördag. Men först blir det kval och sen kanske det blir Final för farsgubben i år med. Bara hålla tummarna!
Anders Bengtsson: Tyvärr så kom han aldrig iväg till starten. När han skulle lasta av bilen från kärran gick toppen sönder om jag inte minns helt fel. Tycker grymt synd om honom eftersom han längtat såå länge efter att få köra! Och när jag skriver länge menar jag flera år! =(

Imorgon kommer det vara 10 Finspångare som ska köra, för en del av dom är det kval och final medans för vissa är det första dagen i veckan. Dels för mig och Mona Nilsson! Vi kommer båda köra bland de andra 62 damerna som kör Motala Folkrace Festival iår. Vi har en "egen" dag om man säger. Oldboys, Juniorer och Seniorer blir uppdelade under hela veckan medans damerna kör på Lördagen! Jag längtar sjukt mycket. Kommer bli grymt tidigt, ska upp redan vid halv 5 och ska åka vid halv 6. Så snark, vaddå sova i bilen. haha =D
Nae nu har jag inte tid att blogga mer för idag, finns så mkt jag vill skriva och massor med bilder, men har dock inte lagt in dom på datan än. Åker tidigt och kommer hem sent så hinner inte alls med mycket om kvällarna hemma. Men har iallafall hunnit duscha och så nu ikväll. Ska även gå och steka ägg nu så vi har till frukostmackorna imorgon =)
God natt och sov så gott. Hörs imorgon!



P.S Har inte hunnit läsa någons blogg sen i onsdags, får ta igen när det lugnat ner sig =)

. Puss då! - Survive, ♥
Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0